Psykisk helse i fokus

Mobbeombud med elevråd

Bildet øverst: Elevrådet sammen med mobbeombud Kjerstin Owren.

Det var elevrådet som tidligere fremmet idéen om uka og har kommet med forslag og innspill til aktiviteter for gjennomføring. Lærerne ga full støtte og hvert trinn har laget ulike opplegg i timeplanen for trinnene - alt med fokus på psykisk helse.

Mobbeombud i Oslo: Kjerstin Owren fortalte elevene på skolen om retten til et trygt og godt skolemiljø og at det er viktig at de voksne tar ansvar for det.

Oslo kommunes mobbeombud Kjerstin Owren, gjestet skolen torsdag 22. mars og fortalte alle elever og lærere om retten til et trygt og godt skolemiljø. Kjerstin jobbet som lærer og assisterende rektor på Holmlia Skole fram til hun ble mobbeombud i 2017 og sikre kilder skal ha det til at hun savner skolen og Holmlia-miljøet hver dag.

Yoga etter skolen: Lærer Kine og elevrådsleder Maria instruerer i yoga etter skoletid.

Tirsdag gjennomførte skolen yogatime. Samlingshallen var full av yogamatter, elever og lærere som sammen ble guidet gjennom ulike øvelser av lærer Kine og elevrådsleder Maria. En kjempesuksess!

Sponsorløp i alle gymtimer.

I alle gymtimene i uke 12 gjennomførte også elevene sponsorløp for å minne om at psykisk og fysisk helse henger sammen, samt gjøre noe positivt for andre. Sponsorpengene går til Barnekreftforeningen til støtte for forskning på barnekreft.

Se egen sak og bilder fra sponsørløpet her.

Vi takker alle for innsatsen!!