Produksjon for scene

Sal og scene

Det er Svein Olav Rutle som har ansvar for dette faget og han beskriver en typisk oppgave i sal og scene som at han deler ut noter eller akkordskjemaer til låter. Disse låtene hører man da på før man deretter øver på å spille de. Fordelen her er at elevene selv får frihet til å kunne velge hvilke instrumenter de ønsker å lære å spille på, men også hvilke sanger de ønsker å spille. Dette synes elevene er gøy ettersom det blir mye variasjon, og man får flettet sin egen musikksmak inn i oppgavene. En elev sier; «Det er så gøy å spille sangene fordi man får det til å høres ut som at det er spilt rett fra Spotify».

Det er ikke stort som forventes av deg, men som mange andre fag går det mye ut på innsatsen din. Det forventes at du er skjerpa og får til det du utfører, men med det så menes det ikke at du skal klare alt perfekt med den første, men at du derimot har en framgang hvor du utfører det du skal i timene.

Så interesserer du deg for musikk og instrumenter, og ønsker å “ha det så gøy at du ler”, som en elev beskriver det som, da er dette er fag for deg.