Keramikk (Kulturarv)

Keramikk

Keramikk er et kreativt fag hvor man jobber med ulike teknikker for keramikk, og hvordan man skal behandle leire på riktig måte for at det, for eksempel, ikke skal gå i stykker i ovnen. Elevene i år har blant annet laget krukker og skulpturer som de beskriver som morsomme prosesser der man må tenke på en ny og kreativ måte.

Interesser man bør ha dersom man velger dette faget er generelt at du interesserer deg for keramikk. En elev sier også at man bør kunne være tålmodig og klarer å holde ut over lengre prosesser. Det forventes heller ikke stort sett mer av deg som elev annet enn at du tørr å prøve selv om du kanskje feiler litt.

Dersom du ønsker å tenke på nye kreative måter, og synes det høres gøy ut å kunne forme dine egne kunstverk ut av leire. Da er dette et fag for deg.