Innsats for andre

Det du kan forvente av å være en del av Innsats for andre

• Morsomme oppgaver
  • Mye sosialisering
  • Utfordre din egen kreativitet
  • Turer
  • Godt miljø
  • Lage presentasjoner

Egenskaper som kan være bra å ha hvis du tenker å velge Innsats for andre

• Glad i å snakke med andre
  • Være villig til å bli kjent med nye
  • Like å hjelpe andre
  • Være sosial

Noen av arrangementene Innsats for andre har arrangert er blant annet spilldag og balldag for hele 8.trinn. Det ble masse moro, og både Innsats for andre-elevene og 8.trinn hadde det kjempegøy. Vi har også spurt to av elevene som har valgfaget innsats for andre, Ibrahim og Maryan fra 10.trinn om deres meninger og tanker om faget.

Hvorfor har dere valgt innsats for andre som valgfag?

Vi valgte dette faget fordi vi ville hjelpe andre, og ta initiativ til å være der for andre. Vi ville også være med på å hjelpe skolen vår i å bli bedre, og få et enda bedre miljø. Gi skolen en ekstra hånd. Vi syntes er veldig gøy!

Hva er det mest utfordrende oppgaven dere har fått?

«Det er ikke noe vanskelig i faget. Det er bare gøy» sier Maryan.

Hva er den morsomste oppgaven dere har fått?

«Det å jobbe sammen, og kunne tilbringe tiden med hverandre er nok» sier Ibrahim

Hva er det man lærer av å være med i innsats for andre?

Man lærer det å være blant nye mennesker og å møte mange personer som du egentlig ikke er vant til. Å lære å være gode medmennesker er noe vi alltid kan ta med oss videre.

Hva er det dere har gjort i år?

Vi har arrangert en fotball cup, dratt på museum, og har jobbet med mange presentasjoner. Vi har jobbet med hvordan vi kan løse utfordringer som rammer andre mennesker i verden. Vi har også plukket søppel, og hjulpet til i nærmiljøet.