Fysisk aktivitet og helse

Fysisk

Alle elevene vi intervjuet var fornøyd med treningen de fikk, og flere syntes faget var både utfordrende og morsomt. En elev (10C) sa at det var favoritt-faget hennes, og at mange tiendeklassinger har valgt faget alle tre årene. Men, hun sa også at faget passet best for elever som liker gym eller fysiske fritidsaktiviteter, og at det ikke hadde vært like gøy om man foretrakk teoretiske fag.

En av de to lærerne i fysisk, Johan Westgård, sier selv at faget primært er oppbygd av praktisk gym, så er det fortsatt en del teori, og at man ikke når høy måloppnåelse uten å gi like stor innsats i teorien som i gymmen. Den viktigste tingen er å ikke gi opp hvis man møter en vanskelig oppgave eller aktivitet.

Hvis dette høres ut som noe for deg, burde du velge fysisk aktivitet og helse!