Vi ble Oslomestere i sjakk!

Oslomestere 2020

Finalen ble arrangert i Oslo Schakselskap sine lokaler på Majorstua. Vi stilte med de elevene som kvalifiserte seg på turneringen i november.

8. trinn

Monawar Afzali
Audun Lund-Andersen Sandve

9. trinn

Tobias Gjerstad
Andreas Ottesen

10.trinn

Vetle Tobias Lannem
Muhammad Abullah Mughal

Det ble en svært spennende turnering. Hele tiden lå det 4-6 skoler og kjempet om den store pokalen. Holmlia ledet etter de to første rundene. Så fikk vi en dårlig runde. Hele tiden var vi i nærheten av pokalen, og alle seks spillerne kjempet som løver. De fire siste rundene kom til å bli avgjørende. Runde fire fikk vi oss en skikkelig knekk. Vi samlet bare 1,5 poeng av 6 mulige, og det begynte å se mørkt ut. Det skal våre spillere ha – De reiste seg opp fra mørket og leverte tre veldig gode runder på slutten.

Premieutdeling

Først skulle gull-, sølv- og bronsevinnere fra hvert trinn kåres. Vi klarte en bronsemedalje på 9. trinn med Tobias Gjerstad. Så var den store pokalen. Hvilken skole er Oslo sin beste? Vi ble utropt som vinnere. Elevene var i sjokk. De trodde nemlig at de hadde rotet det bort i runde 4. Det ble selvfølgelig vill jubel.

Oslomestere 2020: Andreas Ottesen, Muhammad Abdullah Mughal, Tobias Gjerstad, Audun Lund-Andersen Sandve, Vetle Tobias Lannem og Monawar Afzali.