Medier og kommunikasjon

I Medier og kommunikasjon jobber man med oppgaver typisk for jobber slik som journalist, medieredaktør og fotograf. Mye av arbeidet foregår utenfor klasserommet, der man tar bilder, intervjuer andre elever og lærere, og ellers utforsker Holmlia og Oslo. Man lærer også om hvordan man framstiller ting i media, personvern og forskjellige teknikker for å få gode bilder.

Vi har prøvd å knytte oppgavene opp til det som skjer på skolen, og samarbeidet bl.a. med Innsats for andre hvor vi lagde plakater til et arrangement, og skrev en artikkel om dette etterpå. Den største oppgaven til 2021/2022-kullet var nok å skrive disse oppsummeringene for valgfagene, og å ta de samsvarende bildene.

Hvis du har lyst til å bli fotograf, journalist, eller ellers involvert i medieproduksjon, er dette et fag for deg.